Ce inseamna sa fii dispecer?
Coordonarea si comunicarea sunt doua elemente cheie care determina buna functionare a unei companii de transport international. Fiecare informatie trebuie transmisa in mod eficient, iar relatie dintre un sofer si un dispecer trebuie sa fie caracterizata de transparenta in comunicare.
Un dispecer are o serie de responsabilitati care vizeaza desfasurarea in cele mai optime conditii a unui serviciu de transport.
Ce inseamna sa fii dispecer?
Un dispecer este mereu orientat spre identificarea celor mai bune discutii care sa sustina actiunile firmei de transport in cauza.
Astfel, comunicarea telefonica atat cu clientii la nivel intern si international, cat si cu soferii este una dintre activitatea lor principala.
In plus, un dispecer trebuie sa aleaga rutele optime de deplasare pe care sa le urmeze un sofer si sa monitorizeze cursele in desfasurare.
Pe langa aceste activitati principale, functia de dispecer presupune si introducerea datelor specifice unui serviciu de transport oferit in sistemul informatic al firmei alaturi de intocmirea si verificarea documentatiei aferenta fiecarui transport realizat.
Disciplina, promptitudinea si organizarea sunt calitatile unui dispecer de succes. Acestea are provocarea zilnica de a organiza cursele de transport eficient pentru a raspunde nevoilor soferilor fara a periclita performanta companiei.
In lumea transporturilor rutiere de marfa, un dispecer intampina provocari in fiecare zi insa acestea il vor determina sa se autodepaseasca constant si sa-si dezvolte gandirea analitica pentru a actiona prompt si eficient.
Exista diferite programe de dezvoltare care ii ajuta pe dispeceri sa isi atinga cu adevarat potentialul.
De exemplu, in cadrul firmei Oprean, derulam astfel de programe care sa sustina si accelereze procesul de dezvoltare profesionala al dispecerilor nostri.
Dispecer la Oprean
Am intrebat-o pe Anamaria Cristian, colega noastra din cadrul departamentului de dispecerat inca din 2016, cum e viata unui dispecer. Raspunsul este simplu: dinamica.
”Pentru a fi un dispecer bun ai nevoie de trei ingrediente magice: atenție, abilități de comunicare și o bună organizare. Odată cu experiența, înveți să gestionezi eficient orice problemă întâmpini și să găsești o soluție pentru fiecare în timp util.
Aici, mă simt susținută să mă dezvolt și chiar am urmat un curs în cadrul companiei în care ne-au fost predate, mie și colegilor, diferite tehnici de comunicare. Personal, acest curs mi-a fost de mare ajutor, chiar am implementat ce am învățat și mi-am dat seama cât de important e felul în care formulezi o idee.”
Am stat de vorba si cu colega noastra Diana Gligor care ocupă tot funcția de dispecer in cadrul firmei Oprean. Iata parerea ei despre aceasta meserie:
”Lucrez în departamentul de logistică și sunt responsabilă cu coordonarea șoferilor pe toată durata unei curse. Comunicarea e cheia pentru a ne asigura că totul merge conform planului, însă apar mereu situații care trebuie rezolvate eficient și care oferă dinamism acestei meserii.
În calitate de dispecer este necesar să fii rapid în gândire și în reacții pentru a găsi într-un timp optim soluția potrivită care să întâlnească atât nevoile clientului, cât și ale firmei și ale șoferului.”
Intreaga echipa de dispeceri Oprean este formata din 8 persoane dedicate si responsabile care se ocupa cu seriozitate si profesionalism de coordonarea soferilor pe toata durata unei curse. Fiecare reuseste sa gaseasca intr-un timp optim solutia potrivita care sa intalneasca atat nevoile clientului, cat si ale firmei si ale soferului.
P.S.: Ne aflam intr-o continua dezvoltare, trimite-ne CV-ul tau daca crezi ca meseria de dispecer este potrivita pentru tine – click aici.